tisdag 7 december 2010

Angry Birds

Om appen
Angry Birds är ett spel som blivit en riktig succé och det är idag en av de mest populära spelen i appstore. Spelet går ut på att man får ett antal fåglar som man skjuter iväg med en slangbella. Fåglarna kan inte flyga så de far istället fram med kraften från slangbellan och landar (förhoppningsvis) på det skydd som de gröna grisarna har byggt upp. Målet är att riva ned de gröna grisarnas skydd och att "döda", vilket man gör genom att på bästa sätt kasta fåglarna på byggnaderna och grisarna. Man får ett begränsat antal fåglar, så det gäller att vara strategisk. Ibland får man fåglar som har olika "specialiter". T.ex. så finns det en typ av fågel som skjuter äggbomber.

För övrigt så är storyn att dessa grisar har stulit fåglarnas ägg, och nu ska fåglarna ta tillbaka äggen.

Det finns stöd för Game Center och hitintills har spelet kontinuerligt uppdaterats med nya banor.

Mina åsikter
Jag tycker att spelet är helt OK, men det klickar inte riktigt för mig. Av någon anledning så har jag en tendens att fastna och inte komma vidare vilket är väldigt irriterande. Det kanske helt enkelt är för att jag är väldigt dålig på detta spel, vad vet jag.

Överlag så är spelet väldigt proffsigt och snyggt gjort. Dessutom finns det många banor.

Pris
7 kr.

Betyg
Detta känns lite konstigt, men jag kommer faktiskt endast att ge spelet en fyra. Spelet har fem stjärnor i appstore vilket är ganska ovanligt för ett spel. Men jag måste säga vad jag tycker om spelet, inte andra.

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar