torsdag 9 december 2010

Angry Birds Seasons

Om appen
Utvecklarna av Angry Birds bestämde sig för att göra en version av Angry Birds, nämligen Angry Birds Seasons. Själv konceptet är det samma - man skjuter iväg fåglar med en slangbella och man ska riva ned de gröna grisarnas byggnader och döda grisarna. Skillnaden hörs på namnet. Det är alltså olika teman som är anpassade för olika säsonger. Köper man appen nu får man både en julversion och en halloweenversion.

Mina åsikter
Spelet i sig är det samma. Men "mysfaktorn" med de olika teman som finns är hög. Nu vid jul så får man en ny bana varje dag. Det fungerar alltså som en julkalendern, vilket jag tycker är väldigt trevligt. En riktigt prisvärd julkalender. Jag tycker också att det är väldigt generöst att man får både halloweenversionen och julversionen i samma app. Alltså, om man hade halloweenversionen innan så fick man julversionen genom en gratis uppdatering.

Pris
7 kr.

Värd att köpa?
Tycker du om Angry Birds så bör du även tycka om Angry Birds Seasons.

Betyg
Om du läste min recension om Angry Birds så vet du att jag inte diggade spelet till 100 %. Eftersom spelet i stort sätt är det samma så kan jag personligen inte ge spelet en femma. Men jag tyckte att själva julkalendersprincipen var väldigt trevlig, därför gör jag något som jag aldrig gjort tidigare. Jag ger spelet 4,5/5 i betyg.

4,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar