onsdag 5 januari 2011

Osmos

Om appen
Spelet Osmos går ut på att du är en planet/cell/whatever i rymden (tror jag) där du ska bli så stor som möjligt genom att absorbera andra planeter/celler/whatevrar. Kommer du i kontakt med planeter/celler/whatevrar som är större än vad du är så förminskas du. För att ta sig runt i rymden så trycker du på skärmen. Då åker det iväg en liten del av din planet/cell/whatever och då färdas åt motsatt håll mot där du tryckte på skärmen. Du kan zooma in och ut.

Det finns två spelmodes - Arcade och Odessy. I Odessy spelas alla banor i följd medan man kan välja vilka banor man vill köra i Arcade. Vad det går ut på i de olika banorna varierar en del. I vissa banor ska man bara bli så stor som möjligt, i andra banor ska man absorbera andra planeter/celler/whatevrar. Det finns givetvis fler banor än så.

Spelet finns med i Hall of Fame.

Min åsikt
Jag tycker att spelet är extremt unikt. Det liknar inget jag spelat tidigare. Musiken och också väldigt passande (lugn) vilket gör spelet väldigt avslappnade. Dessutom är spelet väldigt välgjort med snygg grafik.

Pris
7 kr. Dock är priset tillfälligt.

Är appen värd att skaffa?
Om Osmos fortfarande bara kostar 7 kr och du är trött på alla stressande spel samt vill ha något annorlunda så tror jag att Osmos är något för dig.

Betyg
Spelet får en solklar femma.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar