onsdag 26 januari 2011

Chopper 2

Om appen
Chopper 2 är alltså efterföljaren till Chopper. Just har tillverkarna hela 80 % rea på spelet för att fira att Chopper 2 även släppts i Mac App Store.

Spelet går ut på att man styr en helikopter genom att vrida på t.ex. din iPhone. Man reglerar höjden genom att vrida framåt/bakåt och man styr år höger genom att vrida åt höger och vice versa. Man får olika uppdrag som man ska genomföra under spelets gång. Oftast går det ut på att skjuta ned fiender. Allt dödande sker i många olika miljöer - t.ex. i öknen, i staden, i snön mm.

Det ska även gå att koppla din iPhone 4/iPad till TV på något vis. Dock förstår jag inte riktigt hur det fungerar. Klicka här och gå in på "Chopper 2" för att läsa mer om hur det fungerar.

Mina åsikter + är appen värd att skaffa?
Jag tycker att appen är riktigt bra - välgjord och genomtänkt. Det är svårt att säga vilka personer som gillar spelet men jag tror att det går hem hos de flesta. Skaffa liteversionen först om du är osäker.

Pris
7 kr (OBS! Tillfälligt pris!).

Betyg
En klockren femma. Det är svårt att motivera. Spelet är riktigt roligt enligt mig helt enkelt.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar