onsdag 19 oktober 2011

Two Hundered Situps

Om appen
Two Hundered Situps kommer från samma tillverkare som Hundered Pushups-appen, vilket innebär att dessa två appar bygger på samma princip. Först gör du alltså ett test så att appen ver vilken nivå du ligger på. Sedan läggs ett program upp för hur du många situps du ska göra samt hur många set. Du väljer själv när du vill ha dina träningstillfällen, men appen ger dig rekommendationer.

Dessutom beskriver appen hur man bäst gör en situp, vilket kanske inte är så självklart som man fört kan tro.

Pris
15 kr. Om ni är flera personer som vill använda samma app samma period så rekomenderar jag Two Situp Multi User, som kostar 22 kr.

Mina åsikter
Jag tycker att appen är mycket funktionell och personligen så har jag märkt att min styrka har ökat lite grann. Dock gör jag inte 200 situps, än... ;)

Jag vill även påpeka att den bästa träningen är den varierade träningen. Vill man bli stark räcker det troligtvis inte med att bara nöta situps, men det kan vara ett bra komplement. Detta är dock bara mina åsikter, som sagt.

Betyg
Appen får en femma. Den gör vad den ska, på ett bra sätt.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar