onsdag 12 oktober 2011

Lane Splitter

Om appen
Lane Splitter är ett spel där du styr en motorcykel genom att vrida på din iPhone åt höger eller vänster. I själva spelet är du en galen motorcykelförare som kör om en massa bilar i hög fart. Målet med spelet är att komma så långt som möjligt på vägen. Du kan få mer poäng genom att åka på bakhjulet, men då blir det betydligt svårare att styra motorcykeln. Ju längre du klarar dig på vägen desto snabbare går det. När du kraschar så registreras din poäng och så kan du börja om från början.

Pris
7 kr

Mina åsikter
Jag tycker att appen är lite enformig och långtråkig på något vis. Själv gillar jag inte att det är så svårt att förutse om bilarna ska svänga eller inte, vilket gör att det känns som att slumpen avgör när man dör. Dock är spelet i sig väldigt välgjort och bra, men inget som jag fastnade för.

Kollar man på vad andra tycker så är appen dock väldigt omtyckt. Så om du tycker att spelet låter roligt efter att ha läst min beskrivning så kanske det kan vara något för dig, även om jag inte gillar det.

Betyg
Spelet får en fyra.

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar