onsdag 16 mars 2011

Mindfulness Appen

Om appen
Mindgulness Appen är en meditationsapp på svenska. Appen innehåller följade:
  • En inledning som hälsar dig välkommen.
  • En introduktion där bl.a. de berättar hur man ska sitta.
  • Guidad meditation (det berättas för dig hur du ska göra).
  • Tyst meditation med klockor (då och då låter en klocka, resten av tiden är det tyst).
  • Anpassad meditation där du kan välja hur lång den tysta meditationen ska vara, intervallet på klockan och om du vill ha guidad meditation på sex minuter.
  • Påminnelser - bestäm en tid i framtiden då du ska meditera så säger appen till dig när det är dags.
  • Statistik - visar hur mycket du mediterat för en vecka, månad och år.
  • Inställningar.
  • Information.
Mina åsikter
Jag tycker att appen är riktigt bra. Den gör så att jag verkligen hamnar i nuet. Dessutom är den riktigt proffsigt gjord. Det enda som jag saknar är ett alternativ för bakgrundsmusik så att man kan meditera i ljudliga miljöer.

Pris
15 kr.

Betyg
Även om jag saknar ett alternativ för bakgrundsmusik ger jag appen en femma i alla fall då det är en riktigt bra meditationsapp.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar