fredag 19 november 2010

Sant eller Falskt !?

Om appen
Sant eller Falskt !? är en app där man får ett påstående och så ska man avgöra om det är sant eller falskt. När man svarat vad man tror får man veta vad som var rätt svar. Man väljer sedan själv när man är redo för att gå vidare till nästa påstående.

Det går att söka bland frågor, se resultat och även att slumpa.

I skrivande stund finns det 860 påståenden och de blir fler och fler. Nya frågor tillkommer med uppdateringar (som alltså är gratis, precis som vanligt vad andra ord).

Mina åsikter
Appen i sig är ganska stilren. Den gör vad den ska och fungerar bra. Dock så saknas det en del grejer. T.ex. så tycker jag att vissa frågor är väldigt tråkiga. Ibland kan påståendet vara något i stil med "XXXXX föddes 1856" och svaret är 1861. Då känner i alla fall jag att man tänker; och...? Det ska ju helst vara intressanta, nyttiga och häpnadsväckande frågor. Dessutom är språket rent grammatiskt inte alltid helt korrekt, det förekommer t.ex. särskrivningar. Ytterligare en sak som jag saknar är att då svaret är falskt så kommer det ibland inte upp vad som var det rätta svaret. Ibland har det hänt att svaren är felaktiga.

Nu får ni inte missförstå mig. Dessa negativa grejer som jag nu räknat upp är inte så pass allvarliga så att appen inte är underhållande. Oftast är frågorna roliga, korrekta samt har förklaringar vid falska påståenden.

Pris
7 kr.

Betyg
Det är en underhållande app som jag tycker är värd ett köp. Dock finns det som sagt lite missar här och var vilket drar ner betyget.

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar