onsdag 24 augusti 2011

Kanal 5 play

Om appen
Kanal 5 play är kanal 5s iphoneapp som tillåter dig att titta på deras webb TV på din iOS enhet. I appen finns "Start" (där du kan finna de senaste klippen och avsnitten), "Program" (båda hela avsnitt och klipp finns här), "Mitt Play" (där du bland annat kan finna avsnitt som du gillar) och "Bloggar" (vilket helt enkelt är bloggar från kanal 5.

Pris
Gratis. Dock kommer det upp reklam innan avsnitt och klipp.

Mina åsikter
Jag har endast testat appen lite grann. Av det jag ser verkar appen väldigt bra, bortsett från en sak - nämligen att det knappast finns några avsnitt överhuvudtaget. Under fliken "Program" i appen finns det 10 olika program, men endast två av dessa finns det avsnitt. Totalt hittade jag endast fyra avsnitt under fliken "program". Det känns som att hela poängen med appen försvinner om det finns allt, förutom massvis med tvavsnitt.

Betyg
Även om appen är helt okej i sin utformning och design så kan jag inte ge mer än en etta på grund av det nästintill obefintliga utbudet.

Uppdatering: Jag såg att utbudet ökade något när våren kom igång, vilket gör att betyget höjs till en 3:a.

3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar