onsdag 11 maj 2011

SoundHound

Om appen
SoundHound är en app som du kan identifiera olika sånger med genom att du spelar upp originalet av låten. Ibland kan den även identifiera om du sjunger låten. När appen har lyckats identifiera en låt får du fram titel, band, sångtext, provlyssning av låt och dylikt.

Pris
Det finns en gratisversion med reklam och en betalversion utan reklam och extra funktioner som kostar 38 kr. Dock kan du identifiera oändligt många låter med båda versionerna.

Mina åsikter
Jag har endast använt gratisversionen och jag tycker definitivt att den är värd att ladda ned. En typisk "bra-att-ha"-app. Dock lyckas den inte alltid identifiera alla låtar, men den klarar av tillräckligt många för att den ska vara användbar.

Nu har jag inte testat betalversionen men jag tycker ändå att gratisversionen räcker gott och väl.

Betyg
Gratisversionen får en femma. Den andra versionen kan jag inte uttala mig om.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar