onsdag 23 februari 2011

Slice It!

Om appen
I Slice It! får man en figur uppritad (t.ex. en rektangel). Sedan ska man dela upp figuren i ett visst antal jämnstora bitar. Detta gör man genom att "slicea", dvs dra ett rakt sträck över figuren. Man måste "slicea" ett visst antal gånger. Det gäller därför att tänka logiskt när man spelar detta spel.

Mina åsikter - är appen värd att skaffa?
Jag blev faktiskt lite besviken när jag köpte spelet. Inte för att appen är dålig, utan för att jag inte förstod att det var ett strategispel. Men om jag bortser från det så tycker jag att appen är väldigt snygg och välgjord. Dessutom finns det många banor.

Så om du gillar spel där man behöver tänka logiskt bör du nog överväga att skaffa denna app. Om du är osäker på om denna appen är något för dig så kan du testa gratis - Slice It! Begins.

Pris
7 kr.

Betyg
Även om appen inte riktigt tillhör min typ av genre så måste jag vara objektiv när jag sätter betyget. Därför ger jag spelet en femma.

5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar